ストックホルムから東京へ ―20世紀初頭、中国古画の国際市場におけるE.A.スツラヘルネクのふたつのコレクション―
洪 再新(ホン ツァイシン)
ピュージェット・サウンド大学 |
主著等: |
「古画交易中的藝術理想:黄賓紅,呉昌碩與〈中華名画―史徳匿藏品影本〉始末」(Art
and Market: Wu Changshou and Huang Binhong in the Making of Chinese
Pictorial Art: E. A. Strehlneek Collection in Shanghai,1913-1914)『海派絵画研究論文集』(The
Proceedings of International Symposium on Shanghai School Painting)(上海:上海書画出版社 2001年)
『中国美術史』(The Concise History of Chinese Art)(文化部中国美術教育大系―美術編 杭州:中国美術学院出版社 2000年)
「任公釣江海 世人不識之―元任仁發《張果見明皇図》研究」(No Matter Ho Diligently You (Mr. Ren)
Serve the Country, No One in Society Can Truly Appreciate It: A
Case Study of Ren Renfa’s The Immortal Zhang Guo visits Emperor
Minghuang)『故宮博物院院刊』(Journal of the Palace Museum) 第89期(2000年)
"Pictorial Function and Constitutional Identity in the Painting
Khubilia Khan Hunting," Arts of the Sung Yuan: Ritual, Ethnicity,
and Style in Painting.(co-authored with Cao Yiqiang, Princeton:
The Art Museum, Princeton University, 1999) |
|